فروش عمده انواع لوازم برقي ساختماني

۸۵ بازديد

 وسايل برقي در ساختمان تجهيزاتي هستند كه برق را به نقاط مختلف ساختمان هدايت مي كنند و يا روشنايي مورد نياز محيط را تامين مي كنند. اين تجهيزات شامل سيم و كابل، كليد پريز، چراغ سقفي يكپارچه، نور افكن LED و ساير تجهيزات مورد استفاده در قسمت هاي مختلف ساختمان مي باشد.

دو ويژگي مهم در انتخاب لوازم خانگي براي ساختمان
بايد مورد توجه قرار گيرد: اول برخورداري از رتبه استاندارد و دوم كيفيت مطلوب آنها و سهل انگاري در هر دو مورد موجب خسارات مالي و جاني شده است كه بعضاً قابل جبران نيست.

فروش عمده لوازم برق ساختمان تهران اينجا كليك كنيد

https://segalniro.com/post-detail/84/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D8%AF%D9%87-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%7C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D8%AF%D9%87




عمده فروشي لوازم الكتريكي در تهران لاله زار فروش عمده انواع لوازم خانگي صنعت ساختمان
مهم ترين قسمت برق ساختمان سيم كشي آن است چرا كه رعايت اصول ايمني در اجراي اين قطعه منجر به انتقال صحيح برق به قسمت هاي مختلف ساختمان مي شود. در واقع اولين قدم در سيستم تامين برق ساختمان، انتخاب سيم و كابل مناسب است.
نخ
سيم يك وسيله مسي يا آلومينيومي با روكش عايق پلاستيكي است و وظيفه آن انتقال برق از يك نقطه توزيع (معمولا يك متر) به محل ديگر است.




سيم ساختمان سازه اي
سيم: سيمي است كه از يك رشته مس و داراي روكش عايق است و به دليل خشكي و انعطاف پذيري كم در صنعت ساختمان كمتر استفاده مي شود اما عموماً در تابلوهاي برق استفاده مي شود.
سيم فلاكس: سيم فلاكس نرم است و دليل آن اين است كه تعداد زيادي سيم مسي ريز به هم تابيده شده است و به همين دليل در مقايسه با سيم از انعطاف پذيري بالايي برخوردار است. به همين دليل بيشتر در سيم كشي ساختمان استفاده مي شود.
نيمه نخ: تعداد رشته هاي اين نخ ها كمتر از نخ-نخ است و به همين دليل انعطاف پذيري آن كمتر از نخ-نخ است.
سيم پيچ خورده: اين محصول از دو سيم تشكيل شده است كه به هم متصل شده اند، اما بر خلاف كابل، پوشش ديگري روي آن قرار نمي گيرد و برق كاران عمدتا از اين سيم براي سيم كشي سطحي استفاده مي كنند.

انواع سيم ها با توجه به نوع كاربرد
سيم هاي برق: اين سيم ها توپر هستند و در قطرهاي مختلف يافت مي شوند كه داخل ديوار قرار مي گيرند و برق ساختمان را تامين مي كنند.

انواع كابل ساختمان
كابل در واقع از چند سيم به هم متصل شده تشكيل شده است كه در يك غلاف آلومينيومي يا مسي عايق بندي شده قرار مي گيرند.
كابل از دو قسمت اصلي هادي و عايق تشكيل شده است كه براي انتقال جريان الكتريكي، سيگنال و نور استفاده مي شود. كابل ها بر اساس سطح ولتاژ، عملكرد، شكل هادي و سيم هاي آن به انواع مختلفي تقسيم مي شوند.

انواع كابل ها بسته به نوع عملكرد يا انتقال:
كابل ها به طور كلي از نظر كاربردهاي انتقال به دو گروه زير تقسيم مي شوند:
انتقال برق: اين كابل ها در مدل هاي فشار ضعيف، متوسط، پرفشار و فوق قوي توليد مي شوند و نوع فشار ضعيف آن براي مصارفي مانند سيم كشي خانه سازي استفاده مي شود. مدل هاي ديگر در بخش صنعتي استفاده مي شود.
انتقال سيگنال و نور: از اين كابل ها براي انتقال سيگنال از كابل هاي مخابراتي، شبكه و كواكسيال استفاده مي شود.
بعد از سيم كشي ساختمان نوبت به اتصال آنها به لوازم و تجهيزات مي رسد تا بتوان از وسايل برقي استفاده كرد. هنگام انتخاب كليد و پريز بايد به فاكتورهايي مانند رنگ رويه، جنس بدنه، قدرت، آمپر و ظرفيت ضدآب آنها توجه شود.

انواع كليد برق:
كليدهاي ساختماني عمدتاً در طرح هاي تك طبقه، دو طبقه، پلاگين، دكمه اي و كليدهاي روشن توليد مي شوند. نمونه هاي ديگري از اين محصولات مانند كليد ضامن، ديمر، زنجير و غيره وجود دارد كه در صنعت ساخت و ساز كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند.
كليدهاي برق معمولاً به صورت توكار نصب مي شوند، اما مدل هاي روكار اين محصولات داراي قاب هستند و براي مكان هايي كه سيم كشي داخلي (توكار) ندارند استفاده مي شود.


انواع سوكت:
پريز برق معمولي: اين پريزها پر مصرف ترين محصولات گروه خود هستند.
پريز برق زميني: اين پريزها نسبت به مدل هاي غير زميني ايمن تر هستند، اما كمي گران تر هستند.
پريز برق يو پي اس يا پريز پشتيبان: اين پريزها معمولا رنگي (قرمز) هستند و براي استفاده در زمان قطع برق به سيستم برق پشتيبان متصل مي شوند. آنها به طور كلي براي مقاصد مسكوني استفاده نمي شوند، اما آنها مورد استفاده در بانك ها و ادارات
سوكت تلفن: اين پريزها داراي يك شيار براي وصل كردن پريز تلفن هستند.
سوكت آنتن: داراي يك شيار براي اتصال سوكت آنتن مي باشد.
جك شبكه: براي اتصال دوشاخه كابل شبكه استفاده مي شود و معمولاً مصارف غير خانگي دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.