مانيتور استوك و دوست دوم كاركرده

۸۴ بازديد

 مانيتور استوك يا كاركرده به مانيتوري گفته مي شود كه از نظر فني و عملكرد سالم باشد اما طبق سياست شركت ها و موسسات خارجي از دسترس خارج شده و به عنوان مانيتور استوك HP در بازار به فروش مي رسد. مانيتورهاي استوك وارداتي به بازار ايران نيز جزو همين دسته از مانيتورها هستند. اين مانيتورها از برندهاي برتر توليد كننده مانيتورهاي دنيا مانند اچ پي، دل، لنوو، ايسر، سامسونگ، ويوسونيك، ال جي، بنكيو مي باشند. Benq)، MSI و Asus. در ادامه سعي مي كنيم مانيتورها را از نظر مشخصات فني بررسي كنيم تا بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.


اندازه مانيتور
اگر مانيتور را براي استفاده به عنوان سيستم فروشگاهي يا دوربين مدار بسته انتخاب كنيم، مانيتورهاي 17-20 اينچي LCD و LED انتخاب بسيار خوبي هستند. اما اگر براي فضاي اداري و سازماني به مانيتور نياز داريد، ما مانيتورهاي 21 تا 24 اينچي را توصيه مي كنيم و اگر براي طراحي، برنامه نويسي يا تجارت مانيتوري در نظر داريد، بايد به دنبال مانيتورهاي 24، 27 اينچي و بيشتر باشيد. هنگام انتخاب مانيتور به نوع تكنولوژي نورپردازي توجه كنيد. مانيتورهاي نسل قبلي LCD بودند و مانيتورهاي نسل جديد LED. پيشنهاد تيم فني مستر استوك در صورتي كه مانيتور شما بيش از 6 ساعت در روز روشن باشد، با توجه به عدم توليد مانيتور LCD در 10 سال گذشته، به دليل استفاده زياد و احتمال آسيب ديدگي و پيكسل، مانيتورهاي استوك خريداري كنيد. سوختن خريد مانيتورهايي با سال توليد بيشتر از 2012 توصيه مي شود.

وضوح
يكي از پارامترهاي بسيار مهم در انتخاب مانيتور رزولوشن تصوير است كه با افزايش سايز مانيتور بايد رزولوشن بالاتري از مانيتور در نظر گرفت تا كيفيت مطلوب و خروجي مناسب مشاهده شود. براي كار. اساساً براي نمايشگرهاي زير 22 اينچ با وضوح HD يا HD+ مناسب است. در فروشگاه مستر استوك مجموعه كاملي از مانيتورهاي استوك با رزولوشن هاي HD، Full HD، 2K يا QHD و 4K يا UHD وجود دارد كه مطمئنا گزينه اي مناسب براي هر كاربري و هر سليقه اي پيدا خواهيد كرد. اگر براي سيستم فروشگاه خود به يك مانيتور HD نياز داريد، مانيتور Full HD براي استفاده در دفتر و حتي برنامه نويسي و طراحي پيشنهاد مي شود. اما اگر به صفحه نمايش بيشتري نياز داريد و دوست داريد تا حد ممكن ميزان اسكرول در ويندوز را كاهش دهيد، مانيتور استوك 2K را در نظر بگيريد، اين سري از مانيتورها انتخاب بسيار خوبي براي برنامه نويسان، طراحان گرافيك، گيمرها و بازاريابان است. . اما اخيراً در ابتداي سال 1401، مانيتورهاي اصلي 4K به تنوع زيادي رسيده اند و بهترين انتخاب براي طراحان، ويرايشگران و يك انتخاب رويايي براي برنامه نويسان هستند.

پنل تصوير
يكي از سوالاتي كه هميشه كارشناسان فروشگاه هوپاد رايانه از خود مي پرسند انتخاب پنل مناسب با توجه به نوع كاربري است. اگر مانيتور شما براي كارهاي مالي، اداري و فروشگاهي است، حتما از پنل TN استفاده كنيد زيرا هزينه كمتري دارد و مقرون به صرفه است. اگر در طول روز به مدت طولاني روي مانيتور مي مانيد و از طرفي ميزان نور، نويز و زاويه ديد برايتان مهم است، بهتر است مانيتورهايي با پنل IPS و VA تهيه كنيد.

تفاوت پنل IPS و پنل VA چيست؟
شباهت پنل هاي IPS و VA در اين است كه هر دو به خانواده نمايشگرهاي كريستالي تعلق دارند، اما در جزئياتي مانند وضوح تصوير، زاويه ديد، سرعت عملكرد، مقاومت در برابر ضربه، دقت رنگ، مصرف انرژي و قيمت با هم تفاوت دارند. هر يك از اين پانل ها در ويژگي هاي خاص سابقه بهتري دارند و در فضاهاي خاص بهتر عمل مي كنند. به عنوان مثال يكي براي استفاده در منزل مناسب تر است و ديگري براي استفاده در اتاق كنفرانس و نمايش طرح هاي تخصصي. دانستن ويژگي‌هاي هر يك از اين پنل‌ها به شما اين امكان را مي‌دهد تا با انتخابي مناسب، در درازمدت چشم و جيب خود را ايمن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.