ورك استيشن Workstation چيست؟

۳۶ بازديد

 

تعريف ورك استيشن چيست ؟

يك كامپيوتر اختصاصي براي يك يا گروهي از كاربران در نظر گرفته شده است كه مايل به انجام كارهاي حرفه اي يا تجاري و انجام يك فعاليت گروهي هستند. كامپيوتر ايستگاه كاري اين توانايي را دارد كه از يك يا چند نمايشگر و پردازنده با قدرت پردازش بيشتري نسبت به رايانه هاي شخصي معمولي پشتيباني كند. يك ايستگاه كاري اين قابليت را دارد كه چندين كار را همزمان انجام دهد. اين ظرفيت بيشتر از ظرفيت رايانه هاي شخصي است. اين توانايي با افزودن رم بيشتر و افزايش داريوهاي مختلف به دست مي آيد. به طور كلي مي توان گفت كه ايستگاه هاي كاري به دليل پشتيباني از RAM، CPU، VGA بسيار محبوب هستند. رايانه‌هاي ايستگاه كاري امنيت، طول عمر و مقرون به صرفه‌تر را با سخت‌افزار بادوام‌تر و قابل اعتمادتر نسبت به رايانه‌هاي شخصي و لپ‌تاپ‌ها ارائه مي‌كنند.

 ورك استيشن چيست ؟ كليك كنيد

پردازنده مورد استفاده در رايانه هاي ايستگاه كاري

كامپيوترهاي ايستگاه كاري بر خلاف كامپيوترهاي معمولي قابليت پشتيباني از دو پردازنده سري زئون اينتل را دارند كه در نوع خود كارايي، سرعت و امنيت بالايي را به همراه دارند. اين پردازنده ها در سيستم هاي پردازش حرفه اي مانند سرورها استفاده مي شوند. به دليل استفاده از چنين پردازنده‌هايي، ايستگاه‌هاي كاري در دسته‌هاي حرفه‌اي و رده بالا طبقه‌بندي مي‌شوند، در حالي كه خود ايستگاه‌هاي كاري نيز داراي طبقه‌بندي محصول هستند و طبقات پايين، متوسط ​​و بالا را پوشش مي‌دهند. تعداد هسته هاي ارائه شده توسط پردازنده در اين رتبه بندي تاثير دارد.

تجهيزاتي كه براي ايجاد يك ايستگاه كاري به آن نياز داريم عبارتند از:

رم تصحيح كننده خطا (EEC) كه مي تواند از بروز خطا در پردازش هاي سنگين جلوگيري كند.

سوكت هاي اضافي براي افزودن اسلات هاي رم بيشتر كه امكان پردازش بهتر را فراهم مي كند.

استفاده از چندين سوكت پردازنده كه بسته به نوع مادربرد مي تواند تا چهار پردازنده را پشتيباني كند.

داراي چندين خروجي گرافيكي براي نمايش تصوير در چندين صفحه يا صفحه نمايش خاص.

يك سيستم عامل قابل اعتماد با ساختارهايي كه بتواند نيازهاي كاربر را برآورده كند.

كارت هاي گرافيكي با سرعت و عملكرد بالا براي تصاوير با كيفيت تر

در حال حاضر انواع مختلفي از كامپيوترهاي شركت هايي مانند HPE، Samsung، IBM، DELL، Apple و Microsoft در بازار وجود دارد. اگرچه همه اين ايستگاه هاي كاري در تنظيمات نرم افزاري و سخت افزاري متفاوت هستند، اما همگي به گونه اي طراحي شده اند كه قدرت پردازش بالايي را در اختيار گروهي از كاربران قرار دهند.
ذخيره اطلاعات در رايانه ايستگاه كاري

در يك ايستگاه كاري به دليل پشتيباني از هارد هاي متعدد، امكان پشتيباني از فناوري RAID وجود دارد، بنابراين امنيت اطلاعات سيستم افزايش مي يابد و بسته به نوع RAID اجرا شده، مزاياي مختلفي به سيستم شما تعلق مي گيرد. اگر يك يا چند هارد ديسك از كار بيفتد، سيستم مي تواند بدون خرابي به كار خود ادامه دهد.

رم و حافظه در سيستم هاي ايستگاه كاري

رم و حافظه در هر سيستم پردازشي بر كارايي و سرعت و حتي امنيت سيستم تاثير مي گذارد و از آنجايي كه رم و حافظه با كد ECC يا تصحيح خطا در ايستگاه هاي كاري استفاده مي شود، همه اين مزيت ها را در كنار هم خواهيد داشت. پشتيباني از ظرفيت هاي مختلف رم حتي تا ترابايت و همچنين تعداد زيادي اسلات DIMM از نكات مهم در سيستم هاي Workstation مي باشد.

تفاوت بين سيستم هاي نسل بعدي و ايستگاه هاي كاري چيست؟
ايستگاه هاي كاري كامپيوترهاي قدرتمندي هستند كه مي توانند منابع سخت افزاري و نرم افزاري را بين چندين كاربر به اشتراك بگذارند. آنها همچنين مي توانند از ديگر منابع سخت افزاري شبكه استفاده كنند. با اين حال، رايانه‌هاي شخصي يا رايانه‌هاي شخصي نيز مي‌توانند از قدرت سخت‌افزاري خوبي بهره‌مند شوند، اما از نظر اشتراك‌گذاري منابع، امكانات محدودتري دارند. از نظر قيمت، بسته به تجهيزات سخت افزاري مورد استفاده، ورك استيشن اصلي ممكن است قيمت مناسبي براي شما داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.